سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب مجهول

صفحه خانگی پارسی یار درباره

علایم و نشانه هاس بازگشت و اوج بیماری ام اس

    نظر

علایم و نشانه هاس بازگشت و اوج بیماری ام اس

 

علایم بازگشت و عود بیماری ام اس

زمانی که بیماری ام اس multiple sclerosis شما بر میگردد یا دوباره عود می کند آسیب های جدیدی به مغز یا نخاع ایجاد شده که سیگنال های عصبی را مختل می کند

نشانه های عود بیماری ام اس

 

زمانی که بیماری ام اس multiple sclerosis relapse شما بر میگردد یا دوباره عود می کند آسیب های جدیدی به مغز یا نخاع ایجاد شده که سیگنال های عصبی را مختل می کند. بنابراین ممکن است متوجه علایم جدید یا برگشت علایم جدید شوید. عود بیماری ام اس حدود 24 ساعت طول می کشد و معمولا 30 روز بعد از عود قبلی بیماری بوجود می آید. عود های بیماری ام اس مدت زمان و شدت و علایم متفاوتی دارند. علایم با گذشت زمان باید بهبود پیدا کنند. بسیاری از افراد بدون درمان مشکلشان حل می شود.

 

ضعف

 

آسیب به پوشش عصبی رشته های عصبی ارسال پیام از مغز به اندام را مختل می کند. زمانی که این سیگنال ها مختل شود بدنتان مثل قبل عمل نمیکند. کارهایی که قبلا به سادگی انجام می دادید برایتان مشکل می شود مثلا باز کردن در شیشه یا چرخاندن دستگیره. ضعف ناگهانی یا تشدید شونده که از بین نمی روند نشان دهنده عود بیماری ام اس است.

 

 

مشکلات بینایی در عود ام اس

 

اگر بینایی شما تار شده یا دچار دوبینی شده اید می تواند نشانه عود بیماری باشد. برخی افراد با شروع التهاب عصب های بینایی رنگ یاعمق بینایی را از دست می دهند. گرفتن یک دووش آب داغ یا عفونت های ویروسی مثل آنفولانزا می تواند مشکلات بینایی را کلید بزند که موقتی هستند و باید در عرض یک روز از بین بروند.

 

 

بی حسی و مورمور شدن

 

بی حسی یکی از شایع ترین علایم عود ام اس است. ممکن است بی حسی به قدری شدید باشد که امکان استفاده از دست ها یا سایر اعضای بدن را از دست بدهید. ممکن است قادر به نوشتن یا نگه داشتن فنجان قهوه نباشید. اگر بی حسی جدید است یا بدتر می شود باید با پزشکتان تماس بگیرید.

 

 

مشکلات فکری نشان دهنده بازگشت بیماری ام اس

 

فراموش کردن محل کلید ماشین یا تکرار کردن چند باره یک پاراگراف برای درک مفهوم آن، نا امید کننده است. ام اس از راه های مختلفی روی ذهن شما اثر می گذارد. حافظه ، تمرکز، صحبت کردن و پردازش اطلاعات به خصوص در مراحل پیشرفته بیماری مختل می شود. هر گونه مشکل در درست فکر کردن یا به خاطر آوردن وقایع گذشته می تواند هشداری بر عود بیماری ام اس باشد.

 

 

سرگیجه ناشی از عود ام اس

 

احساس سرگیجه و بی ثباتی در پاها می تواند تجربه ناگواری باشد ولی یکی از علایم رایج عود ام اس است. این سرگیجه به علت آسیب در مرکز تعادل مغز است. اگر حس می کنید اتاق دور سرتان می چرخد و این حالت بیشتر از یک روز طول کشید باید به پزشک مراجه نمایید.

 

 

تعادل و هماهنگی نشان دهنده بازگشت ام اس

 

ممکن است احساس کنید نمی توانید متعادل و مستقیم راه بروید و در تعادل حرکات بازوها دچار مشکل شده است. ضعف عضلات یا اسپاسم، بی حسی و از دست دادن تعادل در زمان عود بیماری باعث به هم خوردن تعادل و ثبات قدم های شما می شد.

 

 

گر گرفتگی

 

اگر احساس گرما و گر گرفتگی ناگهانی داشتید در حالی که هوا مثل همیشه است ممکن است نشان دهنده عود بیماری ام اس باشد که با کمی خنک شدن این علامت از بین می رود.

 

 

علت عود بیماری ام اس چیست؟

 

مطالعات جدید نشان داده اند که انفولانزا یا سایر عفونت ها می تواند عامل عود ام اس باشند سایر مطالعات مشکلاتی که کمتر شناخته شده اند مثل استرس را عامل آن می دانند. در برخی افراد استرس می تواند سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد و خطر عود ام اس را افزایش دهد.

 

 

پیشگیری از عود ام اس

 

بهترین روش برای پیشگیری از عود بیماری ام اس استفاده از داروهای تجویزی توسط پزشک است. این داروها تعداد عود بیماری را کاهش می دهد . تغذیه سالم، خواب کافی و کاهش استرس هم می توانند مفید باشد.

 

 

درمان عود ام اس

 

هر عود ام اس نیاز به درمان ندارد. اگر حرکتتان محدود نشده و احساس ناراحتی ندارید می توانید صبر کنید تا علایم خود به خود بهبود پیدا کنند. ولی در موارد شدید تر تزریق استروئید وریدی برای تسریع روند بهبود توصیه می شود. در موارد شدید تر جایگزین کردن پلاسمای خون برای درمان انجام می شود.

 

در هر صورت اگر علایم بیماری شدید بود و در عرض 24 ساعت از بین نرفت باید به پزشک مراجعه نمایید.

روش های طبیعی برای درمان آبریزش بینی

روش های طبیعی برای درمان آبریزش بینی

آبریزش بینی در زمان سرماخوردگی و حساسیت می تواند بسیار آزاردهنده باشد. علاوه بر داروهای شیمیایی همچون آنتی هیستامین برای قطع آن که معمولاً با عوارض جانبی همراه هستند، درمان های طبیعی نیز بسیار مفید خواهد بود

درمان آبریزش بینی در خانه

 

جربه متخصصان پزشکی و پژوهش های انجام شده نشان می دهند که روش های طبیعی می تواند به قطع شدن آبریزش بینی و ایجاد تسکین و آرامش افراد مبتلا کمک کند.

 

آبریزش بینی در زمان سرماخوردگی و حساسیت می تواند بسیار آزاردهنده باشد. علاوه بر داروهای شیمیایی همچون آنتی هیستامین برای قطع آن که معمولاً با عوارض جانبی همراه هستند، درمان های بازی فکری طبیعی نیز بسیار مفید خواهد بود. در اینجا روش های طبیعی برای از بین بردن آب ریزش بینی پیشنهاد می شود که امتحان کردن آن مفید بوده و می تواند به افراد مبتلا کمک کند.

 

علاوه بر داروهای شیمیایی همچون آنتی هیستامین برای قطع آبریزش بینی که معمولاً با عوارض جانبی همراه هستند، درمان های طبیعی همچون مصرف زنجبیل، گرفتن دوش داغ، نوشیدن چای و دم نوش های گیاهی داغ، استفاده از روغن اکالیپتوس و استفاده از زردچوبه نیز بسیار مفید خواهد بود.

 

درمان آبریزش بینی با مصرف زنجبیل

 

زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. علاوه بر آن خاصیت ضدویروسی و ضد قارچی آن می تواند آبریزش را از بین ببرد. چای زنجبیلی یکی از روش های استفاده از زنجبیل است. مصرف زنجبیل با نمک نیز می تواند روش دیگری محسوب شود که در از بین بردن آبریزش بینی مؤثر است.

 

 

اگر آب ریزش بینی شمارا خسته کرده و حتی خواب را برایتان مشکل ساخته است با گرفتن یک دوش آب داغ می توانید آن را از بین ببرید. باز کردن دوش داغ و تنفس بخارآب داغ در حمام به قطع شدن آبریزش بینی و از بین بردن گرفتگی بینی کمک می کند. علاوه بر آن، دوش آب گرم یا داغ باعث ایجاد احساس تسکین و آرامش می شود.

 

 

سرماخوردگی

 

چای داغ برای افرادی که دچار آبریزش بینی شده اند بسیار مفید است. در کل نوشیدنی های داغ مانند دم نوش های بابونه، زنجبیل، نعناع به کاهش یا از بین رفتن آبریزش بینی کمک می کند. بهتر است اول بخارهای این دم نوش ها را تنفس کنید پس ازآن جرعه جرعه دم نوش را بنوشید تا اثر لازم را بر بدنتان بگذارد. در ضمن نوشیدنی های گرم و داغ گلودردها را نیز تسکین می دهند.

 

 

درمان آبریزش بینی با استفاده از روغن اکالیپتوس

 

روغن اکالیپتوس دارای خواص ضدویروسی و ضد میکروبی است و می تواند انسان را در مقابل سرما مقاوم سازد. علاوه بر آن خواص ضدالتهابی و ضد درد این روغن می تواند تسکین دهنده باشد. استفاده از چند قطره روغن اکالیپتوس به کاهش و از بین رفتن آبریزش بینی نیز کمک می کند. بخور گیاه اکالیپتوس نیز در قطع آبریزش بینی و خوب شدن سریع تر سرماخوردگی بسیار مؤثر است.

 

 

درمان آبریزش بینی با استفاده از زردچوبه

 

پودر زردچوبه از خواص ضدویروسی، ضد باکتری، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی برخوردار است و می تواند مخاط را کاهش دهد به همین جهت احساس تسکین و آرامش را در فرد بیمار ایجاد می کند. برای مصرف زردچوبه بهتر است پودر آن را در ظرف کوچکی از روغن کتان خیسانده و بخاری که از آن ساتع می شود را استنشاق کنید.